Søk i denne bloggen

mandag 15. november 2010

Akademisk uke 8 + 9!

Disse to ukene har det vært fire helligdager, så de blir nesten som en uke tilsammen. Iallfall når jeg først har kalt dem akademiske uker...

Det har ikke skjedd så fryktelig mye spennende. Derfor mangel på oppdatering.

Nå sitter jeg ensom og alene på rommet etter at Kristine har reist tilbake til Stavanger. Eller, ikke alene, da far og sønn i huset er her for å ordne vannkrana mi som drypper om natta. Det er flott og fint, og jeg håper de får det til for jeg legger merke til dryppingen om natten (selv om Kristine ikke lot seg merke med det, ti poeng til henne!) Krysser og fingrene for null uopprettelig skade, jeg har blitt vant til å ha vannkran på rommet. Det er digg. UuuuU nå kom det vann! Og de sier: non. De må bytte hele krana. Tror de. Hrm.

Nope! Det funket! Eller, vi får se, men jeg sa at hvis frekvensen vanndåper pr.min. er lavere enn en, så er det okeydokey! Hurrah!

Ellers går livet som det skal, forhåpentligvis. Jeg har avlagt min modenhetseksamen, bade skriftlig og muntlig, forrige onsdag. Aner ikke hvordan det gikk, jeg snakket på engelsk om en artikkel om Rwanda’s Road to Progress. Normalt gikk det jo bra, men jeg forstår ikke helt hvorfor jeg var der i det hele tatt, eller hva de er ute etter, så er derfor usikker. Men krysser fingre og tær, og håper på det beste. De likte iallfall stilen jeg hadde skrevet om ”Hvis alle sammen synes det samme, betyr det at ingen har tenkt noe særlig igjennom det”. Yup, det var stiloppgaven min. Trodde det var plankeoppgaven, men alle de andre resumerte en artikkel om ”føre-var-prinsippet” og vulkanen Eyafjellajøkur på Island. (Nå har jeg ikke googlet hvordan det staves, men bare skrevet det etter erindringen. Beklager stavefeil.) Nå må jeg bare vente til fredag 26. november kl. 13:30 i spenning. Mens jeg følger FYS-BIO-KJEM, da. Og biostatistikk. Litt santé et societé. o.l. Og få meg en skikkelig venn jeg kan gå på kino og se The Social Network sammen med. Det er en film jeg ikke tør å se alene.

Det var flott å vise fram livet til en venninne også! Godkjent på nytt! Vi leita etter et skjermbrett jeg kan sette foran vasken for å få det enda tøffere her, men det fant vi ikke. Det er skrevet ned i huskeboka. Vi var i Bruxelles og sightså på lørdag, og det regnet non-stop hele dagen. Vi så Woody Allens nye film, fordi det var så vått og vi var så sliten i beina. Og spiste verdens beste sjokoladechips (tidenes sjokolade. Gled dere!) Søndagen tilbragtes i Liège på markedet ved elva. Elva holdt på å gå over sine bredder, og lekterne strevde noe fælt! En måtte gi opp, og tøffe bakover, inn til siden og slippe resten forbi. En annen var litt for friskus av seg, og deiset inn i ei bro. På markedet hadde de masse jalla-jalla-klær, mye god frukt-og-grønt/kjøtt/ost/fisk/ferskvarer, og levende dyr! Til spising eller kos. Tror jeg. Etter at Kristine så universitetet mitt har vi blitt enige om at det er pittelitt kjassent (i bygningene sine), men at Amphis Europe (der jeg faktisk har det meste av undervisningen min) er OK. Kantina er dog ikke mye å skryte av. Eller, dvs., menyen. Må nok spise middag i heimen. :)

Og nå skal jeg kose meg med Radioresepsjonen på TV før jeg skal drømme søte drømmer, uten noen antydning til at tiden renner ut. Det blir: B R A !

Håper jeg har noe nytt og spennende å fortelle snart. Stay tight!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar