Søk i denne bloggen

mandag 21. februar 2011

Akademisk uke to!


Nok en uke har gått i Liège. Jeg lærer masse masse masse. Og nå begynner det å bli skikkelig gøy i mange av fagene! Til og med i kjemi hvor vi har drevet med litt kvantefysikk. Har bl.a. lært at Einstein var bestis med Planck fordi hans teori var den eneste som forklarte det Einstein hadde resonnert seg fram til. Men når vi snakker om geometrisk fasong i rommet til molekylene... Da syns jeg det var nok. Snart begynner vi med organisk kjemi, og jeg håper på å få vite hvorfor vi ikke har Omega-2, 4, 5, 7, 8, etc. i kroppen vår. Går jeg ut fra. Siden vi aldri hører om dem.

Og i anatomi og engelskkursene lærer jeg MASSE som jeg har hørt om på jobben i ca. et år uten å ha full oversikt. Det er herlig! Vena cava inferiør og superiør. Carotidene (de interne selv om de er på utsiden i forhold til de eksterne, da interne refererer til inne i skallen). Humerus, ulna, radius. Hurra hurra hurra!

Jeg har endelig fått hentet resten av tingene mine i Bruxelles, og har nå : STAVMIXER! Endelig kan jeg lage supper og smoothier og spennende konkurranser til mine stakkars besøkende! I helga var jeg nemlig på bowling (og fikk iallfall noen strike!), i bursdagsselskaper og i Bruxelles! Og i dag igjen har jeg blitt laget mat til! Det er luxus uten like! Men det jeg skulle si var: Tiden bare går. Uten at jeg gjør noe særlig. Skal skrive noe opplysende snart! Om kroppen! Og alt det jeg lærer! Men det må bli en søndag, for i uka så må jeg legge meg, og så er jeg litt mye rundtforbi. I morgen skal vi på Go Cart tror jeg! Det blir spennende.

Så kommer tilbake! Kjærleik og vennskap!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar