Søk i denne bloggen

lørdag 2. oktober 2010

Status etter akademisk uke 3:

Javel, se det.


Nå har akademisk uke nr. tre passert. Den gikk fryktelig fort, gitt! Jeg blir boende ved motorveien i en uke til, så skal jeg inn til sentrum : JEG GLEDER MEG! Det blir herlig å få en endelig base. For det begynner å bli mye ting rundt meg. Bøker, kopier, en labfrakk. . . All maten. Alle tingene mine! Jeg forstår ikke hvordan det går an å ha så mye ting, selv om det ikke er så fryktelig mye likevel. Det er jo bare en tiende av hva jeg eier og har sikkert, men phew. Det er mer enn nok. Og enda har jeg bare lyst på mer og mer! Det er merkelig, egentlig. Siden jeg stresser med hvor mye det er, burde det jo egge meg til kjøpestopp.

Håper det gir seg når jeg har alt jeg trenger. Det er kanskje det som gjør at jeg har lyst på ting og tang. Det er ikke n’importe quoi, nemlig. Det er ting som : Vannkoker. Sengetøy. Skarpe kniver. Printer. Ting jeg trenger altså. Ikke nye bukser, sko, dilldalltolom. Det har jeg nesten ikke lyst på i det hele tatt! Faktisk, jo færre plagg, jo bedre. Man må jo bare vaske dem uansett! Har man lite, må man vel nødvendigvis bli flinkere til å stelle med dem som nødvendig, verken mer eller mindre.


Jeg lengter etter noen av klærne mine fra hjemme, da… Da jeg dro hjemmefra var det jo fortsatt sommer og varmt. Jeg tenkte: Det holder i MASSEVIS med tre bukser og en hettegenser. Det er alt jeg har av ”varme” klær. Takke meg til familien som tar turen ned i november, som kan ta med litt varmere klær. Until then får jeg bare være en frysepinn. Er egentlig ikke vant til å være det, men i huset i Boncelles var jeg mandag så kald som jeg noen gang har vært! Jeg fikk ikke sove, fordi ansiktet mitt var superkaldt! (Det var det eneste av kroppen som ikke var pakket inn i masse masse pledd og dyne.) Vedder på det var nede i 30 grader! Heilt vilt! Selv om jeg hadde vinduet igjen, og radiatoren på full guffe!

Huttemegtu. Men det må sies at det ”varme” vannet der jeg bor ikke er særlig varmt.. Når jeg tar morgendusjen min (for jeg har begynt å ta morgendusjer! Selv om det er kjedelig! MÅ gjøre det for å få varmen:/) kan jeg faktisk bare skru på varmtvannet. Trenger ikke blande det ut med kaldt. Og dét er uvant. Jeg må nemlig ALLTID skru ned tempen hvis noen andre har vært i dusjen før meg (på sånne vanlige, norske dusjer da.. Der varmt og kaldt vann er i en og samme … kran? ). Jeg føler meg supertøff, men innser at det heller er varmtvannet som er lunkent, enn at jeg skal ha blitt mer varmesikker.

Jeg driver og blir syk. Influensa eller noe. Siden jeg har frosset så mye. Jeg er nå i Bruxelles, og har tenkt siden i går på å ta et langt, varmt bad. For det er badekar her! Men jeg finner ikke proppen. Og jeg har ikke ingeniørspirit nok til å finne noe som kan fungere som en badekarpropp. Tips mottas med takk.

Derfor må jeg nok heller dusje. Og lese litt FYS-BIO-KJEM. Og litt biostatistikk. Kanskje litt matte. Det er nok å ta seg til. Men jeg begynner å kjenne meg trygg på at jeg kan klare eksamenene. (Bank i bordet). Det er mest forståelse. Det er der vi nordmenn er hakket kvassere enn belgere (tror jeg). Slik var det iallfall på VGS. Der seilte jeg gjennom fagene bare fordi jeg syns det var gøyere å følge med i timen, enn å lese fagene på egenhånd. Må nok lese en del på egenhånd this time around, men dét skal jeg klare. Ellers er jo fagene mest som tredjeklasserealfagene i Norge. Og dét var jo ikke uoverkommelig.


Høsten har altså kommet til Belgia. Den er pen her også.


Jeg får fra fredag adressen:


Rue du Paradis, 108

4000 Liège

Belgique



Postkort mottas med takk.


Ha en nydelig helg! Jeg skal senere møte Heidi, som var her på utveksling i 2005, akkurat som jeg; WOOHOO!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar